• Gezond eten tegen een erectiestoornis

    Voor veel mensen met erectiestoornissen helpt het wanneer zij gezonder gaan leven en eten. Veel trainen, gewicht verliezen, minderen met alcohol en stoppen met roken zijn allerlei zaken die een positief effect kunnen hebben op het hebben van een erectiestoornis. En hoewel er geen wondervoedsel is die erectieproblemen tegengaan, zijn er wel veel gezonde dingen die je kan eten die bij de erectiestoornis kunnen helpen. Het gaat hierbij niet om pillen zoals Kamagra en Viagra, maar om echte voedingswaren.

    Er is veel wetenschappelijk bewijs dat bepaalde voedingssoorten en voedingsstoffen helpen bij het verminderen of oplossen van erectiestoornissen. Bewijs dat voedsel hierbij kan helpen wordt vaak in verband gebracht met het bloedvatenstelsel. Een vooraanstaande professor op het gebied van voedsel en erectiestoornissen is Firouz Daneshgari, tevens voorzitter van het departement van urologie bij de Case Western Reserve University School of Medicine en University Hospitals Case Medical Center in Cleveland. Erectieproblemen komen vaak voort uit het feit dat de bloedtoevoer van het vatensysteem richting de penis niet goed functioneert of onvoldoende is. Een slecht vatensysteem zou dus erectiestoornissen in de hand werken. Hiertegenover staat dat voedsel dat dus goed is voor je vatensysteem, de kans op stoornissen zou moeten verminderen.

    Groenten met veel bladgroen zoals selderij en spinazie, zijn ontzettend goed voor je vatenstelsel. Het nitraat zorgt voor een toename in de circulatie van het bloed door de verhoogde concentratie nitraat. Ook rode bietensap is bijvoorbeeld erg hoog in nitraat. Deze nitraten zijn vasodilatatoren, wat inhoudt dat ze bloedlichaampjes openen en de stroom bloed laten toenemen. De medicijnen tegen erectiestoornissen van tegenwoordig zijn ook gebaseerd op de relaxende effecten van nitraten op bloedlichaampjes. Flavonoïden hebben ook een dergelijke relaxende werking en zijn terug te vinden in donkere chocolade. Hoe puurder de chocolade is, des te beter is het voor je bloedsomloop.

    De beste noten voor daar beneden zijn de pistachenoten. De proteïnen in deze noten kunnen zorgen voor vermindering van je erectieproblemen. Mannen die drie weken lang elke dag pistachenoten aten ervoeren een significante verbetering wat betreft seksuele problemen zoals erectiestoornissen en libido. De proteïne arginine zou het relaxen van bepaalde bloedbanen stimuleren, waardoor het krijgen van een erectie een stuk makkelijker wordt.

    Naast de noten zijn er ook de oesters. Oesters hebben altijd al de naam gehad lustopwekkend te zijn en dit is zeker ook het geval! Oesters bevatten ontzettend veel van het mineraal zink, wat weer een aanmerkelijk aandeel heeft in de productie van het mannelijk hormoon testosteron. Lage levels van het hormoon testosteron zouden ook een reden kunnen zijn voor deze problemen namelijk. In elk geval zijn nagenoeg alle rauwe schelpdieren goed voor het stimuleren van het seksleven van zowel de man als vrouw, waar deze schelpdieren de vrijlating van seksuele hormonen in het lichaam stimuleren. Zorg voor een gezond dieet met voedsel dat goed is voor je hart en bloedsomloop. Nog een korte lijst: pure chocolade, cranberries, appels, noten, uien, thee, rode wijn en spinazie.

    Categories: Uncategorized

    Comments are currently closed.